Medewerker aan het woord: Corné Manders
Waar een installateur ook tegenaan loopt: Corné en zijn collega’s weten altijd te helpen. Of dat nu telefonisch is of op locatie, ze zorgen ervoor dat iedere klant de producten van Elbo goed kan installeren en gebruiken. Daarbij hebben ze maar één doel: een tevreden gebruiker.
Van helpdesk tot training
De technisch specialisten bij Elbo ondersteunen dus installateurs bij het werken met hun producten. Daarbij is iedere werkdag weer anders, vertelt Corné: “Bij de afdeling Woningbouw zijn we met vier mensen. Een hecht team met ieder een eigen specialisme. Maar in de basis pakken we alles samen aan, dat maakt het heel divers. Zoals de helpdesk. Als de klant op locatie staat en het even niet meer weet, kan ie ons bellen en dan lopen we er doorheen. ‘Hoe moet het aangesloten worden, waar loop je tegenaan, welke functies zitten er allemaal in de software’. Daar kunnen wij ze telefonisch prima bij helpen. Ook geven we trainingen. We nodigen installateurs dan uit in ons eigen trainingscentrum. Dit begint met een stukje theorie en daarna gaan ze aan de slag om het op te bouwen. Zo kunnen we laten zien hoe je alle mooie functies van onze producten toepast in de praktijk.”
Geslaagde dag
Lekker veel afwisseling dus. Maar wat maakt werken bij Elbo nu zo leuk? “Het allerleukste is als de klant uiteindelijk tevreden is”, vertelt Corné. “Of dat nu aan het einde van een training is, als we ondersteuning bieden op locatie of als een product perfect werkt. En daarmee werken we met mooie spullen. Elbo heeft een breed scala aan producten zoals toegangscontrole, intercom, camera’s en dat innoveert enorm. Steeds meer dingen gaan naar de cloud waardoor je op afstand de software kunt beheren. Mijn dag is geslaagd als de installateur tevreden en enthousiast is over ons product. Dan hebben wij het goed gedaan.”
Klein maar fijn
Over de vraag waarom Corné graag bij Elbo werkt, hoeft hij niet lang na te denken. “Ik kwam uit een hele grote organisatie en vond het juist fijn om weer terug te gaan naar een kleiner bedrijf. Elbo is met zijn 30 mensen een kleine organisatie en dat vind ik heel prettig. We kennen elkaar allemaal, de lijntjes zijn kort en je hebt met alle afdelingen contact. Maar ook voor klanten is het fijn om in zo’n compacte organisatie terecht te komen. Als je ons belt krijg je nog een echt persoon aan de telefoon, geen bandje.”
De gaafste projecten
Bij Elbo werkt het team van Corné aan kleinere, maar ook grotere projecten. Die combinatie maakt het lekker divers. Corné: “Een mooi voorbeeld van een groter project is de imposante, high-end woontoren Valley in Amsterdam. Daar hebben we bijna alle producten van Elbo in zitten op het gebied van toegang, toezicht met camera’s en intercom. Bij dit soort projecten zijn we heel erg betrokken, we hebben dan een grote rol. Je hebt contact met de installateurs, beveiligers, facilitair medewerkers en bewoners. We zijn daar veel op locatie geweest om installateurs te helpen en om instructies te geven aan de gebruikers. Als je daar na een lange bouwfase rondloopt en het functioneert allemaal, dan is dat wel heel erg vet. Dat maakt me trots. Een ander tof project is de sociale woningbouw van wooncorporatie Rochdale. Hier is veiligheid enorm belangrijk en dat bieden wij met toegangscontroles en camera’s. Iedereen legt zijn wensen neer en als je dat samenbrengt in een mooie configuratie en een goed werkend systeem, dan word ik daar blij van.”
Join the team!
Kortom: werken bij Elbo is leuk. “Het leukste aan werken bij Elbo is de diversiteit. Het ene moment ben je een training aan het geven, het andere moment verzorg je telefonische ondersteuning en het volgende uur spring je in de auto om op locatie met de installateur aan de slag te gaan. Elke dag is anders! Als je het leuk vindt om in een allround team te werken en veel van variatie houdt, dan zit je hier goed”, sluit Corné af.